Pe scurt...

Campionatul National de Off-Road al Romaniei este organizat de Comisia Nationala de Off-Road sub egida Federatiei Romane de Automobilism Sportiv.
In acest campionat incepand cu anul 2017 concurentii pot alege una din cele patru clase : Standard <2000,  Standard >2000, Open, Extrem. Pentru informatii despre dotarile si limitarile specifice fiecarei clase va rugam sa cititi Anexa A a regulamentului CNOR.
Campionatul este format din sapte etape, fiecare concurent poate participa la toate etapele iar la final i se cumuleaza cele mai bune cinci rezultate.
Cei ce vor sa participe la evenimentele organizate de cluburile afiliate CNOR trebuie sa detina licenta anuala FRAS sau isi pot obtine licenta one-event de la secretariatul concursului. 
Pe langa cele sapte etape de campionat in acest an sunt programate si sase cupe, una dintre ele desfasurandu-se pe parcursul a sapte zile unde se asteapta si o numeroasa participare internationala. 
Detalii despre datele si locatiile evenimentelor cnor gasiti in rubrica COMPETITII.
La finalul anului competitional toti sportivii aflati pe podium sunt premiati si li se inmaneaza cupele la ceremonia de premiere organizata de Federatia Romana de Automobilism Sportiv denumita Gala Campionilor.

Detalii

Comisia CNOR

Comisia CNOR este formata din:

Costin Fantana

presedinte comisie
Club: Kamikaze Off Road Club

Bogdan Hrisca

secretar comisie
Club: Kamikaze Off Road Club

Romeo Andries

membru comisie
Club: Off Road Club Vaslui

Viorel Ognean

membru comisie
Club: T44 Bucuresti

Carol Blavenstein

membru comisie
Club: Xtrem Adventure Baia Mare

Laura Cocis

membru supleant comisie
Club: Transylvania Off Road Club

Magda Danciu

membru supleant comisie
Club: GTC Motorsport

Andrei Hazgan

membru comisie

Club: T44 Bucuresti

Arbitri CNOR

Arbitrii CNOR sunt:

Lucian Cuibus
Alexandu Negulescu
Corina Nossa
Mirela Petcu
Laura Cocis

Regulament

REGULAMENT SPORTIV CADRU AL CAMPIONATULUI NATIONAL DE OFFROAD

 

Competitie OFFROAD = concurs automobilistic de orientare in teren accidentat, care consta in parcurgerea de catre echipaje, a unor secvente de traseu si a unor probe speciale cu autovehicule definite conform prezentului regulament. Secventele de traseu sunt identificate de catre concurenti fie cu ajutorul carnetelor de traseu (Roadbook-uri), fie al trackurilor GPS, fie al reperelor GPS, iar probele speciale prin marcaje specifice.
Roadbook-urile, trackurile GPS, sau reperele GPS precum si toate marcajele sunt asigurate, furnizate si pregatite de catre organizator.
Clasamentul se stabileste pe baza timpilor realizati si a penalizarilor acumulate. Castiga echipajul care a acumulat cele mai putine puncte de timp, penalizari, sau, dupa caz, cel mai scurt parcurs intre reperele de start, repectiv sosire,
Etapa de Campionat National ( CN ) = competitie sportiva auto offroad, desfasurata pe parcursul a doua/trei zile, organizata in baza prezentului Regulament, in care participantii puncteaza pentru clasamentul Campionatului National de Ofroad.

Clasamentul General al Campionatului National de Offroad, respectiv Clasamentul General National pentru Superspeciala (Trial) reprezinta rezultatul cumulului punctajelor oficiale transmise de catre arbitrii oficiali CNOR desemnati imediat dupa terminarea etapei si pe baza deciziilor luate urmare a rapoartelor observatorilor prezenti la competitie.

Membrii cluburilor organizatoare de etape pot participa si puncteaza in Clasamentul Campionatului National de Offroad la etapele organizate de aceste cluburi, cu conditia ca acestia sa nu fi participat sub nici o forma la organizarea competitiei si sa nu beneficieze de nici o forma de sprijin discret (orice informatii utile in teren) din partea altor membrii ai clubului organizator din care fac parte.

Istoric

ISTORIC CNOR

Primul concurs de off-road desfasurat in Romania a fost Carpat Trophy. Prima editie a fost in anul 1996 si s-a tinut  pana in 2005. A avut o numeroasa participare internationala dar si echipe din tara noastra.
Au fost inceputurile off-road-lui romanesc.
Puteti citi despre aceste aventuri accesand linkul: http://carpat-trophy.dordeduca.ro/
In anul 2002 are loc prima editie Transilvania Adventure Trophy (TAT) concurs ce a s-a tinut an de an pana in 2011. A fost o competitie ce a devenit repede cunoscuta in toata Europa, fiind unul dintre cele mai bine cotate Trophy-uri pe echipe. In editia din 2009 a reusit sa stranga peste 100 de echipaje la start.

Iata cativa dintre participantii romani de la prima editia a TAT:

-Gigi Gavrila
-Liviu si Tiberiu Stan
-Gabi si Raluca Nicolae
-Tudor Dranga
-Cristi si Mihai Doxan
-Silviu Blaj
-Adrian Ghimbir
-Bucur Milancovici
-Gyula Kirkosa
-Andrei Feldman
-Echipa ARO

Puteti sa vedeti poze de la editile TAT in linkul urmator: http://www.transilvania-trophy.com/
Incepand cu anul 2000 cand exista numai o singura clasa,  au aparut si concursuri de weekend: Campulung (Gigi Gavrila) , Cluj (Gyula), Cugur (Adi Nicoara), Arad (Silviu Blaj), Iasi (Bogdan Pavlov), Mures (Liviu).

In 2004, organizatori concursurilor de mai sus, s-au intalnit pentru prima data  pentru a discuta probleme legate de regulament, de calendarul etapelor si de clasamente, punand bazele pentru ce este, astazi, campionatul national de offroad.

Castigatori la clasa EXTREM pana la intrare in FRAS (2010):

2004: Dan Kiraly + Barna Kiraly
2005: Costantin Porfir (Piciu) + Robert Kovacs
2006: Bucur Milancovici + Maurilio Zani
2007: Claudiu Ugran + Barni-Attila Ravasz
2008: Sorin Craiovan (Craiu) + Maurilio Zani
2009: Silviu Drelciuc + Daniel Mariscariu

Unul dintre cele mai grele concursuri de o saptamana a fost REA (Romanian Extrem Adventure) ce s-a desfasurat la Buzau intre 2008 si 2011) fiind organizat de Florin Radu(Floyota). Tot el a organizat in 2006 si 2007 MUSAIOS. Toate editiile REA si Musaios au facut parte din camionatul national de offroad.

Site-ul competitiei este: http://www.romanianextremeadventure.ro

Incepand cu anul 2010 fenomenul off-road din Romania s-a afiliat la Federatia Romana de Automobilism Sportiv, Florin Radu (Floyota) a reusit sa adune cluburile de off-road si sa le afilieze FRAS luand astfel nastere Comisia Nationala de Off-Road (CNOR).

Incepand cu anul 2010 off-roadul este sport recunoscut de ministerul sportului :)